Bestnya Insentif Shaklee

Ditulis oleh Belle Arshad, Ahad 23 April 2023.

LinkInstagramFacebookLink

Sebelum ni saya ada share mengenai business Shaklee business online terbaik Malaysia di sini tanpa memerlukan modal tinggi cuma serendah RM35 dan tiada risiko. Sudi-sudilah baca tau :)

Sejak dulu lagi Shaklee memang menawarkan insentif Shaklee dengan 3C kepada semua ahli bisnes Shaklee secara part time atau full time, iaitu Cash Bonus, Car Bonus dan Convention Trip.

Haaa apa yang dimaksud kan 3C semua ni. Meh saya kongsikan.

Cash Bonus

Bila dah register Shaklee dan beli produk-produk Shaklee kita layak untuk mendapat cash bonus. Ya betul kita akan dapat cash bonus ni setiap 14 haribulan setiap bulan direct masuk account. Ada kala kita akan dapat lagi lebih awal jika 14 haribulan jatuh public holiday dan tak pernah lewat dapat. Untuk Raya tahun ni, kami dapat lebih awal hehe 13 April! 

Memahami betul Shaklee ni kami nak buat persiapan untuk Raya hehe. Best kan, tengah bulan asyuk dapat untuk tampung keperluan hidup dan ber-hari raya dengan Shaklee.

Tapi dengan syarat tau!

Simple je syaratnya, jangan nervous-nervous hehe..

Kita perlulah kumpul UV points minimum 150 UV Points (RM 500 sales produk Shaklee) selama 1 bulan dari awal bulan sehingga hujung bulan. Sebagai contoh dari 1 April - 30 April. 

Tak kira lah sama ada buat bisnes Shaklee ini secara part time atau full time, kita layak untuk dapat cash bonus. Selain tu, ramai juga yang hanya ahli makan di bawah organisasi saya dapat cash bonus juga. Sebab mereka purchase produk Shaklee untuk makan sendiri, keluarga dan kumpul order dari kawan-kawan sehinggakan mereka dapat cash back 11% - 21%. 

Berbaloi sangat membeli dapat cash back! Cover balik vitamin atau produk Shaklee yang dah beli itu hari kan.

Sebenarya takda limit cash bonus ni. Jadual di atas hanyalah sebagai contoh. Anda yang tentukan berapa nilai yang anda mahukan. Kalau nak lebih, UV Points pun kena lebihlah. Kalau nak lebih, kena usaha lebih untuk dapatkan sales tinggi pada bulan tersebut. 

Ini adalah anggaran cash bonus setiap bulan mengikut rank Shaklee dari Supervisor sehinggalah Master Coordinator. Bukan tahunan ya. Hanya perlu bantu orang lain grow dengan bisnes Shaklee dan bantu orang lain sihat dengan produk dan vitamin Shaklee.

Saya tidak pernah gagal lagi untuk cash bonus setiap bulan dan banyak bantu di bawah organisasi saya Victory Vitamin untuk dapatkan cash back dan cash bonus. Syukur alhamdulillah. Saya berharap dapat bantu lebih ramai orang lagi untuk mengubah tahap kewangan mereka lebih baik, in shaa Allah.

Car Bonus

Car Bonus ni adalah C yang kedua. Bukanlah dapat sebuah kereta dalam program insentif Shaklee ni. Tapi dapat car bonus setiap bulan, minimum RM 500 dan tiada limit juga seperti cash bonus. Ada juga usahawan Shaklee yang berjaya layak dapat sehingga RM 20,000 hanya untuk car bonus, tak termasuk cash bonus tadi tau!

Tak semestinya anda gunakan car bonus ni untuk bayar bulanan kereta. Anda boleh gunakan untuk keperluan-keperluan lain. Sebab anda akan dapatkan dalam bentuk cash juga. Nak buat bayar hutang boleh, nak buat untuk duit belanja harian anak-anak ke sekolah boleh, nak bagi mak ayah extra cash boleh, nak tambah gelang emas pun boleh. Eh. Haha senang kata ikut suka anda lah, duit anda.

Lagi besar sales organisasi anda,

maka lagi besarlah peluang anda untuk dapat car bonus yang besar.

Convention Trip

Convention Trip Cycle 2024  International adalah Osaka, Nara, Kyoto dan Regional Trip adalah Royal Carribean Cruise Singapore To Phuket.

Good news untuk kaki travel ! 3C ketiga adalah Convention Trip. Shaklee akan hadiahkan FREE Trip International dan Regional setiap tahun  kepada Shaklee Business Leader yang dapat capai target convention points sepanjang setahun berbisnes.

FREE Trip ini dihadiahkan dengan kiraan points :

Selepas 12 bulan berjaya dikumpulkan points, di akhir cycle kita akan tahu berapa tiket yang kita layak dengan points tu. Yang bestnya, tiket ni bukan layak untuk kita je tapi boleh bawa bersama keluarga kita sama ada,

suami / isteri

anak-anak

ayah dan mak

mak dan ayah mentua

adik beradik kandung yang belum berkahwin

Takda limit pun untuk kumpul berapa tiket. Depends pada convention points yang berjaya anda kumpul. Boleh jadi 1, 2, 4 tiket untuk 1 cycle. Seronok kan. Bisnes Shaklee ini adalah family business yang boleh diwarisi oleh keturunan kita. Jadi manfaatnya pun family kita dapat sekali :)

Semuanya Shaklee akan uruskan untuk kita termasuklah flight ticket, hotel, makanan setiap hari, duit belanja, luggage free, transportation luggage sampai ke destinasi. Goyang kaki sambil bawa passport jelah nampaknya hehe. 

Bagi Business Leader Muslims, kita diberi pilihan untuk pilih International Trip atau Umrah VVIP Trip. Walaupun Shaklee ini adalah company USA yang bukan beragama Islam tapi mereka sangat menjaga kebajikan dan kemahuan kita sebagai Islam yang ingin menyempurnakan umrah.

Boleh dapat free luggage, telekung Siti Khadijah, pakaian ihram, bag sandang, beg kasut dan tumbler rubbermaid. Layanan dari Shaklee untuk leaders trip memang sangat eksklusif.

Untuk yang berimpian nak travel dan umrah setiap tahun seperti saya, peluangnya ada di bisnes Shaklee. Jom usaha untuk dapatkannya FREE. Yang belum register member dengan Shaklee, jom lah ber-shaklee dengan saya.

International Trip Switzerland hadiah untuk leaders pada cycle 2022.

WOWW Tambahan Program Insentif Shaklee

Good news! Shaklee memperkenalkan Field Incentive Program April - June 2023 tambahan insentif untuk semua ahli baru dan ahli lama Shaklee! Leaders akan dihadiahkan Cash Bonus Tambahan +RM 600.

Untuk melayakkan dapat cash bonus +RM 600 ni, ni lah syaratnya :

Kategori 1

Ahli Shaklee yang belum pernah rank up Supervisor, selama ini anda adalah Distributor sahaja.

Anda perlu rank up dari Distributor kepada Supervisor, (21% Group Sales lebih kurang RM10K) dalam bulan April atau May atau June 2023. Dan anda perlu kekal effective rank Supervisor untuk 2 bulan berikutnya berturut-turut. 

Sebagai contoh, jika anda rank up New Supervisor pada bulan June, maka anda kekal effective rank SUPERVISOR pada bulan July dan August. Anda layak dapat cash reward +RM 600 direct to bank account pada bulan October 2023.

Kategori Ke 2

Ahli Shaklee yang sudah rank up sebagai Supervisor. (Base rank Supervisor atau Senior Supervisor)

Anda perlu berada di base rank Supervisor dan rank up sebagai New Senior Supervisor (21% Group sales lebih kurang RM15,000) pada bulan April atau May atau June 2023 dan kekal effective pada 2 bulan berikutnya berturut-turut.

Sebagai contoh 1, anda rank up New Supervisor pada bulan May, anda kekal pada effective rank Supervisor pada June, dan naik rank Senior Supervisor pada July. Anda layak dapat cash reward +RM 600 direct to account pada bulan August 2023.

Contoh ke 2, sekiranya anda rank up New Senior Supervisor pada bulan June, anda kekal effective rank Senior Supervisor pada bulan July dan August. Anda layak dapat cash reward +RM 600 pada bulan October 2023.

Contoh ke 3, base rank anda adalah Senior Supervisor. Kemudian, anda rank up New Coordinator pada May dan kekal effective rank Coordinator pada June dan July. Anda layak dapat cash reward pada bulan September 2023 direct to account. Best kan.

Ini anggaran CASH BONUS yang akan anda terima untuk 3 bulan berturut-turut sekiranya anda adalah Senior Supervisor.

RM 1,728.22 X 3 bulan = RM 5,184.66 +Reward Bonus RM 600

= RM 5,784.66

Best kan Insentif Shaklee. Ini baru di rank Senior Supervisor. Kalau di rank yang lagi tinggi, lebih banyak cash bonus yang anda akan terima. Jom buat bisnes Shaklee dengan saya.

Untuk leaders yang berjaya grow kan organisasi anda dan lahirkan banyak New Supervisor dan Effective New Supervisor, anda dapat kumpul extra points untuk convention trip international and regional. Selain dapat cash reward ni, points FREE Travel pun boleh kumpul sama.

Shaklee sangat menghargai usaha semua USAHAWAN SHAKLEE.

Jom sertai Shaklee Family bersama saya.

Banyak peluang yang kita akan dapat bila buat bisnes Shaklee ni :


Baca lebih lanjut kenapa Komuniti Shaklee ini best.

LinkInstagramFacebookLink

Atau Scan QR Code ini untuk direct wasap saya atau klik je pada gambar di bawah. Easy peasy lemon squesy :)

SID 1194529. Nabilah Arshad

Pengguna Shaklee lebih 13 tahun. Family pengguna Shaklee since 2003.

Bantu ramai jana side income dan sihat dengan Shaklee.


#nextlevelblogging

#shakleetrive2023

#shakleetriumph2023

#blogmegashaklee

LinkInstagramFacebookLink

Sudi-sudi lah lawati media sosial saya :) Boleh register Shaklee member dengan tekan logo Shaklee di kanan.

Baca juga hot artikel yang lain :

Sponsor Blog Mega Shaklee

Master Norita selaku penganjur dan sponsor terbesar dalam Projek Blog Mega Shaklee untuk semua peserta.