Manfaat Vitamin E Shaklee 

Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang dapat memperbaiki kerosakan sel akibat radikal bebas yang banyak berlaku di membrane sel dan lipoprotein yang terbuat dari molekul lemak.

Vita E Complex Shaklee mengandungi vitamin E (d-alfatokoferol) asli daripada minyak sayuran serta selenium yang berperanan melengkapi aktiviti vitamin E.

Rabu, 26 Julai 2023

Tahu tak badan kita ni perlukan Vitamin E sangat untuk sel-sel badan lebih sihat dan mampu melawan radikal bebas. Kena lah makan 1kg gandum, 500ml minyak safflower, 500g almond dan 8kg bayam tapi apa kan daya badan kita tak mampu nak telan sebanyak itu. 

Sekarang semuanya dah mudah. Ambik je vitamin terbaik dunia ni. Penting sangat ambil 1 biji Vita E Complex Shaklee. 1 biji ni bersamaan 400 IU memang cukup lengkap tampung jurang nutrisi tu.

Dah banyak kita tahu Vitamin E ni memang sangat bagus untuk kesihatan kulit dan kesihatan rambut. Tapi tahu tak banyak lagi manfaat Vitamin E sebenarnya. Lebih daripada itu.

Manfaat Vitamin E Complex Shaklee

1. Melindungi Kesihatan Jantung

Vitamin E setiap hari dapat melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, bantu mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, melindungi dari penyakit jantung.

2. Melindungi Sel Telur Dan Sperma

Vitamin E dapat bantu melindugi sel telur dan sperma dari kerosakan radikal bebas. Kerosakan ini boleh sebabkan masalah fertilisasi. Jadi Vitamin E ni dapat tingkatkan lagi peluang fertilisasi ini berjaya.

3. Meningkatkan Kualiti Sel Telur

Pengambilan Vitamin E dapat tingkatkan kualiti sel telur pada wanita. Sel telur yang matang ni sangat bagus dan berkualiti, jadi chances untuk kehamilan sangat tinggi.

4. Memperbaiki Keupayaan Gerak Sperma

Bagi yang ada pasangan masalah pergerakan sperma yang lemah / tidak normal, ini mengganggu proses penempelan sperma pada sel telur. Untuk kehamilan yang baik, sperma kena bergerak dengan sangat baik dan bertenaga.

5. Baik Untuk Anti Penuaan

Pengambilan Vitamin E mampu melambatkan penuaan. Dapat menghalang muka berkedut, ada garis-garis halus, parut jerawat yang hitam-hitam atau berlekuk dalam dan berbintik-bintik, berjerawat dan kecilkan pori-pori muka. Lepas consume vitamin E, mesti banyak perubahan kulit wajah bertambah berseri.

6. Memperbaiki Artiritis

Ia dapat meningkatkan keanjalan salur darah dan memperbaiki kitaran darah. Sekaligus bantu mengurangkan banyak masalah seperti pening, buasir, sakit sendi dan yang berkaitan artiritis.

7. Membaiki Struktur Kulit Dan Parut

Muka yang berparut hitam, merah dan berlekuk dalam pun dapat diperbaiki. Seronok kan. Selain untuk dimakan, Vitamin E pun boleh dipecahkan sarungnya dan sapu kan pada kulit baik wajah atau badan.

8. Kesihatan Rambut

Akar rambut akan lebih sihat dan kuat serta lebih bersinar. Kulit kepala pun tidak menggelupas dan dapat menggalakkan pertumbuhan rambut baru.

9. Anti Keradangan

Berkebolehan untuk mengurangkan keradangan pada kulit dan pada tubuh badan kerana ia bersifat antioksidan. Ia juga dapat surutkan bengkak muka, kesan yang merah-merah atau jerawat pada muka dan badan. Mengurangkan keradangan juga memberi kesan kepada pengurangan kepada penyakit kronik seperti cancer.

10. Pelembap Pada Bibir

Memudahkan pengaliran darah dalam salur darah. Ia dapat menggantikan kulit kering pada bibir, lalu melembapkan lagi bibir naturally.

11. Memelihara Saraf Badan

Vitamin B1 dan B3 lebih berperanan penting untuk pastikan kesihatan sel saraf terus terpelihara. Tapi Vitamin E juga berperanan untuk melindungi struktur dinding sel saraf.

12. Memelihara Kesihatan Mata

Antioksidan ini dapat melindungi mata dari kerosakan seperti katarak, kerosakan makular yang berkait rapat dengan usia.

13. Mengelakkan Darah Beku Dan Strok

Mengelakkan darah beku yang berisiko untuk kurangkan risiko strok. Menghalang daripada darah membeku dalam saluran darah dengan mengganggu salah satu proses pembekuan yang melibatkan bahan platlet.


LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

Sudi-sudilah follow media sosial saya :)

Uniknya Vitamin E Shaklee Kerana Terkandungnya Selenium

Selenium ini memang ada dalam cecair di dalam dan sekeliling sel badan kita. Ia bertujuan untuk jaga sel badan daripada kerosakan disebabkan radikal bebas (oksigen tak lengkap), yang akhirnya boleh menjadi kanser.


Yang uniknya Vitamin E Shaklee berbeza dengan brand lain adalah kerana dalam 1 biji vita E ini mengandungi 10mcg selenium bagi melengkapi fungsi vitamin E untuk mempertahankan sel dan tisu badan. Perlu diingatkan, kuantiti selenium ini perlu diambil sedikit tak melebihi 100mcg sehari.


Sehingga kini, masih belum ada laporan tentang keracunan selenium tapi kesan berlebihannya boleh terjadinya rambut keguguran dan masalah pada sistem saraf.


Jadi, berpada-pada lah dalam pengambilan. Vitamin E Shaklee sangat selamat di consume setiap hari untuk jangka masa panjang :)

Berdasarkan kajian di atas, kesan selenium yang tinggi pada air minuman menunjukkan penduduk kawasan tersebut lebih sihat dan kes cancer yang rendah. Manakala, kesan selenium yang rendah pada air minimun pula melaporkan penduduk lebih terdedah kepada cancer.

Parut Pudar Sangat Berkesan Dengan Vitamin E Shaklee

Tahu tak, selepas berusia 20 tahun, penghasilan kolagen turun sebanyak 1% setiap tahun.

Memang memerlukan Vitamin E ini untuk penghasilan kolagen dan cepatkan lagi proses baik pulih kulit.

Dapatkan vitamin kulit cantik dengan saya.


Testimoni Berjaya Dengan Vitamin E Shaklee 

Saya Nabilah Arshad/ No ID 1194529

Saya pengguna Shaklee lebih 12 tahun manakala di sebelah kiri saya Aunty Shima pengguna Shaklee 30 tahun. Masyaa Allah tabarakallah. Kami Shaklee Ambassador Malaysia.

LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

Sudi-sudilah follow media sosial saya :)

Penaja Blog Mega Shaklee

Menaja Lebih Dari RM30K Hadiah Untuk Penulis Blog.

Master Norita Idris dan Master Naquib


Baca hot artikel yang lain juga :