5 Vitamin Untuk Wanita 

Bermula umur 30 an ke atas, wanita banyak mengalami masalah kesihatan. Disebabkan gaya hidup mereka yang terlalu sibuk dengan kerjaya dan keluarga, hidup yang tidak bergerak aktif dan makan makanan yang tak sihat.


Jika berlarutan dengan gaya hidup buruk begini, banyak masalah kesihatan mental dan fizikal mula muncul seperti stress, anxiety, berjerawat dan berjeragat muka, kulit kendur, kitaran haid tak teratur, tidak subur, cyst, fibroid, sinus, diabetes, darah tinggi dan sebagainya.

By Belle Arshad, Isnin 21 Ogos 2023

Dalam usaha untuk mencegah kesihatan semakin merudum, anda perlu jaga pemakanan anda dan di samping ambil vitamin untuk wanita supaya dapat nutrien secukupnya untuk badan kekal sihat di usia 30 an hingga di usia lanjut kelak.

5 Terbaik Vitamin Untuk Wanita 30an, 40an, 50an

1. Vivix Shaklee/  - Selepas usia 25 tahun, muka wanita akan nampak lebih tua dan matang daripada lelaki. Wanita ini mudah stress, banyak berfikir dan banyak tanggungjawab untuk diselesaikan sebagai isteri, anak atau kakak.

#VivixShaklee , mmengandungi 10x Polifenol dan Resveraterol yang lebih berkuasa berbanding resveraterol tunggal. Ramuan tinggi antioksida ini daripada Anggur muscadine, lobak ungu, elderberi eropah dan knotweed jepun.

4 ramuan ini patented Shaklee ini mempunyai kesan anti penuaan terbesar dapat menembusi DNA. 

Penuaan selular akan dapat diperlahankan dan anda dapat awet mudia dari usia sebenar anda dan disamping melindungi daripada penyakit kronik yang berbahaya disebabkan sel badan yang dah rosak.

2. Multivitamin Vita Lize - Dengan pemakanan sekarang ni banyak yang dah digoreng, ditumis dan sumber sayuran yang beli di market bukan tanaman sendiri, kita pun tak tahu cukup zat mineral galiannya untuk keperluan seharian.

#MultivitaminShaklee ini penting untuk badan kekal sihat. Ia baik diambil seawal 20an sehingga usia lanjut kerana mengandungi 25 vitamin dan mineral penting untuk tubuh. 

Dengan pengambilan 2 tablets Vita-Lize mengandungi 600 mcg folic acid, di mana mencukupi untuk ibu mengandung untuk ambik ketika mengandung setiap hari supaya dapat elak bayi daripada spina bifida (kecacatan tulang belakang sejak lahir). Dan Vitamin B yang mencukupi untuk elak stress, kesihatan rambut.

3. GLA Complex - GLA adalah kombinasi daripada minyak borage, yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenic (LA), minyak bunga matahari dan #VitaminE.

GLA Shaklee ini mempunyai 2 kali ganda kandungan GLA kerana ia dari minyak borage berbanding minyak evening primrose. GLA ini 3 kali ganda mudah diserap pada tubuh dan 3 kali ganda berkesan kerana mempunyai sumber terbaik Omega 6.

" Saya senggugut teruk sampai terbongkok dan terbaring

dah hilang 7 tahun lepas  

dari 2016 sehingga sekarang 2023

Syukur Alhamdulillah dengan pengambilan GLA Shaklee "

4. Omega Guard - Wanita ketika hamil jangan ambil remeh dengan tekanan darah tinggi, kerana sangat berisiko sawan dan bayi meninggal dalam rahim. Selain itu, wanita yang selalu stress dan pola makanan yang tidak baik ini perlu berhati-hati dengan tekanan darah terlampau tinggi.

Hipertensi atau tekanan darah tinggi ini merupakan penyebab utama serangan jantung, penyakit pembuluh darah, strok dan gangguan ginjal. Masukkan Omega 3 ini dalam pemakanan harian kerana ia komposisi penting membran melindungi setiap sel badan.

" Tidak semua pengeluar minyak

ikan Omega 3 menggunakan 

kaedah penyulingan 3 peringkat

kerana ianya memerlukan kos 

yang sangat tinggi dan mahal "

Omega Guard Shaklee ini berpatutan harganya dan berkualiti tinggi kerana kandungan EPA dan DHA nya tinggi berbanding syarikat lain. (546mg EPA dan 360mg DHA). Sangat penting untuk perkembangan dan fungsi normal tubuh.

5. Ostenutrix Calcium - Dianggarkan kira-kira 77 peratus wanita Malaysia yang sudah putus haid mengalami osteoporosis tetapi tidak mendapatkan sebarang rawatan. 'Tulang poros' atau kelampungan tulang ini terjadi disebabkan keadaan kehilangan kepadatan tulang, mengakibatkan tulang menjadi rapuh dan mudah patah.

Magnesium gabungan bersama Calcium dalam Ostenutrix Shaklee ini mengoptimumkan penyerapan calcium dalam tulang. Ia membantu dalam mengekal dan membentuk tulang dan gigi serta proses fisiologi tubuh.

" Customer saya tak tinggal pengambilan 

Ostenutrix sebelum, semasa kehamilan

dan selepas kehamilan untuk 

kuatkan tulang dan tidak lenguh selalu

dan melawaskan pembuangan "

Vitamin untuk wanita, tampung jurang nutrisi. Dapatkan vitamin yang beyond organic ini daripada saya Belle Arshad. Jom whatsapp saya untuk dapatkan konsultasi tentang set yang tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang paling berkesan. 

Jom Dapatkan Vitamin Untuk Wanita Shaklee Dengan Saya

Pengedar Sah Shaklee.  COD di sekitar Cheras, Bangi, Semenyih dan sekitar kawasannya. Delivery seluruh Malaysia 😊

010-567 1157 

010-567 1157 

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#nextlevelblogging

#pengedarshakleecheras

#vivixshaklee

#multivitaminshaklee

Penaja Blog Mega Shaklee

Master Norita Idris

Baca hot artikel yang lain juga :