Kepentingan Vitamin C Shaklee

Vitamin C memang selalu dicari setiap orang. Sebelum habis je mesti mereka akan topup Vitamin C di rumah memandangkan banyak penyakit berjangkit dalam kalangan dewasa dan kanak-kanak. 

Ditulis Belle Arshad, Rabu 11 Oktober 2023

Tapi perlu anda tahu ada vitamin C yang natural dan sintetik. Pilihlah vitamin c yang lebih dari sekadar organik dan yang paling penting bersifat sustained release seperti vitamin c shaklee ini. Sustained release ni bermaksud ia akan melepaskan vitamin c dalam badan secara perlahan-lahan dan lebih lama dalam badan.

Vitamin C Shaklee Sustained Released. Ingat 3 Perkara Ini Tau

1) Vitamin C Shaklee ni daripada ekstrak jagung. Jadi ia sangat sesuai untuk semua golongan dan yang ada perut sensitif seperti masalah gastrik. Ia takkan pedihkan perut dan ulu hati.

2) Ditambah 120 mg citrus bioflavonoids untuk penyerapan dan enhance vitamin C tu.

3) Ada sistem perlepasan berperingkat. Setiap 1 jam ia akan lepaskan 100 mg vitamin c dan setiap 5 jam fully utilize 500 mg . Kan lebih berkesan efektif macam tu, takdelah membazir keluar ke urin kalau ambik 500 mg yang takde sifat sustained release.

Kepentingan Vitamin C Shaklee

1. Imuniti Badan Lebih Kuat Dan Sihat

Vitamin c merangsang pengeluaran dan fungsi sel imun. Ia akan bantu badan kita untuk hasilkan antibodi penting, protein yang mengikat mikrob yang menyerang untuk neutralkan semula. Dalam kajian vitamin c dapat kuatkan sistem imun dan mengurangkan tempoh demam dan kesejukan dan termasuk penyakit serius seperti radang paru-paru.

2. Membuatkan Kulit Lebih Cantik

Jangan tak tahu vitamin c ni adalah antioksidan yang bantu melindungi kulit dari radikal bebas. Radikal bebas seperti pemakanan tak sihat, UV rays, pencemaran ni boleh merosakkan kulit. Amalkan vitamin c ni secukupnya untuk kurangkan kedutan di muka, kurangkan jerawat di muka, mencerahkan kulit muka dan naikkan seri muka yang kusam.

3. Mencegah Kerosakan Sel

Radikal bebas ni boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan seperti kanser. Bukan sehari je kita terdedah dengan radikal bebas ni tapi bertahun-tahun lamanya. Vitamin c ni dapat mencegah kerosakan sel. Sel yang sihat ini dapat melnacarkan fungsi badan.

4. Mencegah Gusi Berdarah

Tanda kebiasaan kekurangan vitamin c adalah gusi berdarah dan bengkak. Gusi meradang dan akhirnya menyebabkan saluran darah dan gusi berdarah. Gigi juga boleh mudah gugur apabila gusi tak sihat, kelihatan ungu. Amalkan vitamin c untuk gusi dan saluran darah gusi membaik.

5. Mempercepatkan Penyembuhan Luka

Dalam kajian menunjukkan kekurangan vitamin c ni melambatkan ulcer kaki penghidap diabetes untuk sembuh. Sekiranya lambat luka terbuka itu sembuh, jangkitan yang serius akan berlaku dan memburukkan lagi luka.

Pengambilan vitamin c akan mempercepatkan luka untuk sembuh dan merangsang kolagen kulit.

Siapa Yang Perlukan Vitamin C Ini ?

Testimoni Vitamin C Shaklee

Gambar di kiri itu saya masa sekolah. Memang aktif bersukan dan setiap hari pun memang terdedah dengan radikal bebas makanan tak sihat dan cahaya matahari. Selepas ambil vitamin c shaklee ada sikit sinar lah tona kulit tu. Hehe. Alhamdulillah.

Gambar di kanan pula mak saya. Sel kulit dapat diperbaharui semula selepas gas dapur di tempat kerja meletop. Mak saya amalkan vitamin c shaklee dan ESP.

Sekiranya anda perlukan Vitamin C Shaklee ni, konsultasi dan set yang bersesuaian dengan kehendak anda, anda boleh dapatkan dengan saya Belle Arshad. No ID 1194529


Saya pengedar sah Shaklee. COD di Taman Melati, Wangsa Maju, Cheras, Ampang, Kajang, Semenyih. Penghantaran di buat di seluruh Malaysia.

Tengok video Vitamin C Plus Shaklee ni power dan berkesan kan.

Belle 010-567 1157 

Belle 010-567 1157 

#blogmegashaklee

#shakleethrive

#shakleetriumph

#pengedarshakleekualalumpur

#shakleekualalumpur

#shakleemalaysia

#vitamincshaklee

Pengedar Sah Shaklee. Nabilah Arshad. No ID 1194529

Pengguna Shaklee lebih 13 tahun

Baca blog posts yang lain juga :