Set Kurus Shaklee : Fat Burning Machine (FBM)

Set Kurus Shaklee - Fat Burning Machine (FBM) ni tengah viral. Rugi besar siapa yang lepaskan peluang ni sebab program diet ni tak akan buat anda berlapar, hidangannya makanan melayu dan beberapa lagi rahsia kejayaan dapat kurus dengan berkesan dan cepat.

Ditulis Belle Arshad. Rabu, 15 Disember 2023.

Fat Burning Machine (FBM)

FBM ni bukan lah kita kena beli mesin haha. FBM ni kita sendiri jadikan badan kita sebagai fat burner. Untuk jadikan fat burner, memerlukan langkah yang kita kena follow. Mindset kita pada awalnya perlulah ditukarkan kepada untuk lebih sihat, dan bukanlah semata-mata nak kurus je.

"Bila kita sihat dalaman, automatic kita akan kelihatan kurus dan cantik" Ini semua orang pun tahu kan...

Langkah FBM dalam Set Kurus Shaklee ini :

1. Buat Intermittent Fasting

Puasa malam paling minima 12 jam sehingga 16 jam untuk badan jadi fat burner. Lagi lama puasa dan terbukti selepas 16 jam berpuasa dapat jadikan lemak sendiri sebagai tenaga. Masa berpuasa, tak dibenarkan minuman yang berkalori dan makan. Ada juga yang puasa sampai 24 jam, tapi tak semua boleh buat sebab akan akibatkan sakit kepala, penat dan mengantuk.

2. Makan Makanan Seimbang

Makanan harian kita perlu cukup ada karbohidrat, protein, fiber, good fats dan cukupkan macronutrients dan micronutrients. Penyediaan makanan kita pun dalam kajian memang akan mengurangkan kadar nutrients makanan. Jadi memang kita kena cukupkan nutrients tu supaya badan mudah untuk sihat dan kurus. Jika kurus pun tak akan nampak gelebeh dan lebih tua.

Kami makan lauk melayu, semua boleh. Tak perlu nak stress tak dapat makan nasi hehe. Enjoy!

Cukupkan protein intake ikut berat badan anda. 50 kg jadi saya memerlukan 50 g protein sehari. Barulah cepat kurus. Protein yang berkualiti takkan dijejaskan dengan suhu panas. Nutrient menyerap sepenuhnya pada badan.

3. Ambil Lemak Baik

Jangan lupa ambil lemak baik seperti minyak kelapa dara, minyak olive, santan, minyak ikan omega 3, minyak soya, almond dan kekacang lain yang mengandungi lemak baik dan sihat ni. Ia bukanlah lemak trans macam ada di planta tu, yang itu memburukkan lagi kesihatan dan buatkan obese. Lemak baik ini melindungi organ badan sebagai penebat, anti keradangan dan anti pembekuan darah dalam badan. Ia juga bantu dalam proses membakar lemak dalam badan.

4. Senaman Kardio, HIIT  Dan Angkat Berat

Tak dapat disangkal lagi senaman kardio, angkat berat ni bantu banyak untuk bakar lemak dalam badan. Paling minima pun 4 minutes lah untuk buat setiap hari. Kesan pembakaran kalori pula up to 12-24 jam. Maknanya, lepas anda buat senaman HIIT ni, pembakaran lemak badan pun masih berlaku tau 12-24jam. Masa tidur pun masih bakar lemak. Wow

5. Tambah Nutrisi Vitamin Dan Mineral Dengan Supplement 

Ini cara saya dan semua ahli Shaklee. Kami cukupkan jurang nutrisi dengan supplements dan protein supaya organ badan kami lebih sihat dan badan bertenaga. Sebab tu tiap kali lepas bersalin naik 20 kg je saya cuba untuk turun berat semula dan banyak dapat buang lemak badan. Protein intake saya setiap hari cukup dan vitamin minerals lain pun saya cukupkan.

Pengalaman Encik Harris berjaya kurus dan nampak glowing skin nya. Tanpa ada kulit yang gelebeh.  Dari 117 kg kepada 77 kg selepas komited 2 bulan.

Ini pula journey saya selepas bersalin anak ketiga. Kalau tak ikut langkah ni, berat saya stuck dekat 66 kg tu. Alhamdulillah sekarang 50 kg dan banyak lose fats.

Saya minta anda untuk subscribe YouTube channel saya : Vitamin Belle

Lihat testimoni pengguna lain yang berjaya kurus dan sihat dengan Set Kurus Shaklee dan tips kurus dengan cepat.

Banyak lagi saya nak bagi tips rahsia kejayaan untuk anda lebih sihat dan kurus dengan #setkurusshaklee ni. Jangan ambik masa sanga untuk fikir, terus je whatsapp saya untuk subscribe program ni. Dengan ilmu dan tips, mealplan semuanya jadi mudah kan.

Apa Manfaat Lain Bila Subscribe Program Set kurus Shaklee FBM ?

1. Hilang migrain

2. Emosi makin stabil

3. Inch loss

4. Kulit sihat dan nampak muda

5. GERD dan anxiety hilang

6. Lose weight

7. Badan bertenaga

8. Reverse insulin resistance

9. Reverse psoriasis, eczema

10. Otak lebih fokus

11. Hormon stabil

12. Bantu Tekanan darah stabil

13. Bantu rendahkan kolesterol

Belle 010-567 1157 

Belle 010-567 1157 

#setkurusshaklee

#Fatburningmachine

#Fbm

#Shakleethrive

#Shakleetriumph

#Blogmegashaklee

#Shakleekualalumpur

#Shakleesemenyih

#Shakleecheras

#Shakleetamanmelati

#Shakleemelaka

#Shakleenegerisembilan

#Shakleejohor

Nabilah Arshad | ID : 1194529

Pengguna Shaklee dari sekolah rendah 2005.

Business Leader Shaklee bantu untuk orang sihat dan jana pendapatan dari rumah.