Banyak lambakan vitamin di physical store, farmasi, online. Tapi tahukah anda ada vitamin yang organik dan sintetik di pasaran. Semua orang mesti ingat sama je kualitinya, dek percaya pada iklan dan label botol. Dekat sini pentingnya ilmu memilih antara yang berkualiti dan nan hado.

Ditulis Belle Arshad, Khamis 11 Oktober 2023.

Saya pengguna vitamin Shaklee lebih 13 tahun dan sangat berpuas hati dengan keberkesanan dan keselamatan Shaklee. Masa TTC, mengandung dengan set wanita mengandung dan bersalin pun saya tetap memilih Shaklee.

Mengapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

1. Vitamin Shaklee Dari Bahan Semulajadi Dan Lebih Dari Sekadar Organik

Vitamin Shaklee dari bahan semulajadi. Bahan mentah hanya organik sahaja, lebih dari sekadar organik. Kalau ladang disebelah pakai pestisid, Shaklee akan reject gunakan bahan mentah tu.

Dr Bruce Daggy, Ketua Pegawai Sains di Shaklee berkata,


"Organik adalah cara pengeluaran. Ia tidak menjamin bahawa makanan itu bersih. Racun perosak dan herbisid tak mengira bidang. Ada satu ketika, ramuan teh hijau yang ditanam secara organik, rupa-rupanya apabila diuji mengandungi bahan cemar. Petani tak tahu air yang mereka gunakan tu dah tercemar"


"Pendekatan Shaklee adalah untuk uji, uji, uji setiap kali bahan sampai. Istilah ni dinamakan beyond organic, atau melebihi organik. Shaklee lakukan segala yang boleh untuk mengesahkan tiada lagi bahan cemar yang dapat di kesan".

Berbezanya Shaklee dengan vitamin lain adalah Shaklee menuntut dan menyediakan yang terbaik dan paling murni. Dengan menetapkan piawaian tertinggi.

2. Vitamin Shaklee Menjamin Keselamatan

Shaklee buat 350 ujian untuk tiap-tiap bahan mentah baru yang sampai untuk menangkis bahan logam, racun serangga dan ratus-ratusan bahan cemar yang lain. Setiap tahun Shaklee buat 83,000 ujian kualiti untuk menjamin ketulenan produk Shaklee. Shaklee spent $250 million hanya untuk research sahaja. Banyak kan.

Vitamin Shaklee ini bebas trans fat, bebas kolestrol, tiada pewarna, tiada pemanis tiruan, bebas gluten dan genetic modified (GMO). No lab rat, tiada haiwan digunakan semasa research dan ujian keberkesanan. Hanya digunakan manusia je untuk mengkaji keberkesanan dan ianya terbukti melalui landmark study. 

Packaging Shaklee semuanya bebas dari dakwat toksin dan biophenol toxins phthalates. Kalau termakan bungkusan dakwat vitamin Shaklee pun tak beri kesan toksik pada badan.

3. Shaklee Ada Lebih 125 Kertas Kerja Saintifik Dan Diuji Klinikal

Shaklee ada lebih 125 kertas kerja saintifik telah diterbitkan. Ada lebih 100 artikel telah diterbitkan dalam peer review scientific journal termasuk Journal of the American Medical Association, The New England Journal of Medicine dan beberapa journal lagi. 

4. Ada Landmark Study 

Landmark Study ini dibuat oleh National Center For Health Statistic (NCHS). Mereka ini adalah 3rd party yang tiada kaitan dengan Shaklee. Dr Gladys Block memiliki beratus-ratus kajian dalam nutrisi dan kesihatan, reputasi mereka sangat baik.

Landmark Study ni diukur dengan 3 golongan:

Terbukti jelas pengguna vitamin Shaklee mempunyai risiko yang lebih rendah untuk dapat chronic diseases seperti diabetes, serangan jantung, kegagalan fungsi jantung dan strok. Bacaan kolestrol mereka pun makin rendah. 

Betul ambik risiko tau. Kalau result negatif dan beri kesan buruk pada pengguna Shaklee, Nutrition Journal ni tetap kena publish.

5. Telomere Study

Shaklee juga ada kajian telomeres dari Dr Elizabeth Blackburn, Pemenang Nobel Perubatan. Sekarang ini beliau adalah Penasihat Saintifik Shaklee. Dalam kajian ini, membuktikan pengguna Shaklee ni 40% lower rate untuk telomeres dari terus pendek dan pendek.

Kalau anda nak faham, Telomere adalah endcaps yang melindungi kromosom dan sekecil-kecil DNA di dalam sel. Telomere ini akan semakin pendek apabila sel rosak disebabkan radikal bebas. Banyak faktor radikal bebas ini seperti minum minuman alkohol, pengambilan ubat-ubatan, pencemaran sekitar, penggunaan bahan kimia, stress atau tekanan hidup yang tinggi, amalan pemakanan yang tidak sihat, kurang bersenam dan merokok.  

Boleh refer full journal di sini ya. Telomeres study.

6. Shaklee Menang Gold Award Trusted Brand

Shaklee menang tiga tahun berturut-turut  Gold Award Trusted Brand oleh Reader Digest, pada tahun 2021, 2022 dan 2023 sebagai brand vitamin terbaik. Shaklee tidak bayar dan buat survey ini, tapi keputusan dibuat 3rd Party. 

7. Pengasas Shaklee Mempunyai Ijazah Nutrisi, Biochemistry, Philosophy dan Divinity

Dr Forrest C Shaklee ini berjaya mencipta vitamin pertama dunia iaitu Vitalizer Minerals. Sekarang ni kita panggil Vitamin ni adalah singkatan dari "Vitalizer Minerals" dan sekarang pada tahun 2023 ditukar kepada nama Vita Lize. Lama tau dah umur Vita Lize ni, dah 108 tahun.

Impian Dr Forrest C Shaklee adalah untuk berkongsi kesihatan yang lebih baik dan produknya di dunia. Ada sejarah disebalik Shaklee, yang mana tak sama dengan brand lain. Boleh tonton video sejarah Dr Shaklee sejak kecil diuji dengan sakit tuberculosis, yang merawat sakitnya itu dengan hanya menggunakan ramuan herba tumbuhan organik saja di bawah ini. By Master Hj Roslan Ghazali lebih 30 tahun dalam Shaklee ni.

Sebab tulah walau vitamin viral datang dan pergi, saya tetap memilih Vitamin Shaklee untuk diri saya dan keluarga. Tak sanggup saya gunakan vitamin lain yang hanya claim Organik tapi tetap ada bahan cemar, tak berkesan dan boleh beri kesan buruk pada fungsi badan lebih teruk. Kalau bukan kesan pada hari ni tapi akan datang. Naudzubillah min dzalik.

Banyak kesan baik yang saya dapat dengan vitamin Shaklee. Saya ada ceritakan satu per satu di blog post Testimoni Shaklee. Harap anda dapat baca :)

Pengedar Sah Shaklee. Nabilah Arshad. ID : 1194529

Pengguna Shaklee Lebih 13 Tahun

Untuk dapatkan vitamin Shaklee, boleh hubungi saya.

Belle 010-567 1157 

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph

#shakleekualalumpur

#pengedarshakleesetapak

#pengedarshakleesemenyih

#shakleecheras

#shakleesemenyih

Baca blog posts yang lain juga :