Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah

Ditulis oleh Belle Arshad, 6 April 2023.

Kulit yang sihat dan cantik ini menjadi idaman semua orang tak kira lelaki dan wanita. Mereka mahukan kulit bebas jerawat, jeragat, pigmentasi, kulit sunburn, kulit tona tidak sekata, kulit berkedut dan sebagainya agar lebih confident gitu. Yelah tak payah nak make up tebal-tebal bila keluar. Kalau boleh nak guna basic skincare and ready to go out with sunscreen je. Kann. 

Sampai ada yang sanggup menggunakan pelbagai produk pemakanan dan produk kecantikan yang mereka sendiri tak tahu kandungannya membahayakan atau selamat. Sebenarnya, banyak sangat makanan yang baik dan selamat berkesan boleh diambil untuk membantu kulit lebih cantik dan sihat. Jom saya kongsikan tips sikit, nak?

5 TIPS PEMAKANAN SIHAT UNTUK KULIT CANTIK

Ibu keledek ungu diluar dan isinya berwarna oren cukup manis dan sedap sangat. Ramai tak tahu, Japanese Potato ini tinggi beta karotein, antioksida dan mempunyai khasiat vitamin C yang baik. Vitamin C ni menghasilkan kolagen yang berfungsi untuk menganjalkan kulit dan mempercepatkan penyembuhan kulit. Ia juga dapat melindungi badan dari kanser.

2. Matcha Teh Hijau

Air kesukaan orang Jepun ni merupakan antioksida terbaik untuk kulit dan tubuh badan. Mereka akan minum teh hijau ini at leat 2 kali sehari. Tulah kalau kita tengok kulit mereka lebih lembut , tak kering dan bebas jerawat. 

3. Virgin Coconut Oil

Virgin Coconut Oil (VCO) dari minyak kelapa melalui proses cold pressed. Baunya wangi natural tanpa pewangi dan minyaknya lebih ringan ni boleh diamalkan 2-3 sudu sehari atau digunakan untuk menumis makanan harian tau. VCO mampu melembapkan kulit, mengurangi peradangan, mengatasi jerawat dan bantu pemulihan luka. Best kan! 

4. Minum lebih banyak air

Jumlah air putih yang paling ideal untuk minum sehari adalah at least 8 gelas sehari atau 2 liter air. Organ dalaman kita termasuklah kulit wajah dan badan ini memerlukan air yang cukup untuk berfungsi dengan baik dan lancar. Barulah kulit dah tak kering dan sentiasa lembap.

5. Elakkan gluten

Sebelum tu, kena tahu apa gluten. Gluten adalah keluarga protein yang terdapat dalam gandum dan bijiran. Dua protein yang ada dalam gandum adalah glutenin dan gliadin. Yang banyak beri kesan buruk adalah gliadin.

Penyakit seliak atau kondisi autoimun yang ada kerosakan teruk kepada usus kecil ini sangat tak sesuai dengan gluten, ia akan beri efek pada ruam kulit. Gluten juga tidak bagus untuk penderita eczema kerana ia membuatkan simptoms kulit lebih teruk.

Pengalaman Sendiri Gelap Dan Berjerawat

Rasa kelakar sebenarnya nak cerita kisah sendiri. Dulunya, kulit saya sawa matang dan tak seperti sekarang kuning langsat. Ada kawan lelaki masa darjah 2 sampai ejek ejek saya taknak kawan. Mak, kakak dan abang sendiri pun hairan macam mana saya boleh salin kulit ni !

Gambar sebelah kiri saya Tingkatan 1. Tengok kulit tangan pun dah tahu memang gelap. Takde masalah pun tona kulit itu sebenarnya. Sebelah kanan tona kulit lebih cerah. Kalau nak nampak seseorang itu cerah, tengok tona tangan dia sama dengan muka. 13 Tahun VS 31 Tahun Beranak 3.

Nak dijadikan cerita, saya menghidap minor slip disc diusia 18 tahun, tulang belakang saya sentiasa lenguh. Sejak dari itu, mak saya dah suruh saya consume complete set Shaklee bagi merawati penyakit tu dan disamping mendapatkan rawatan dan nasihat dari doktor pakar. Masa itu, saya tak tinggal ESP ni. Di rumah sewa waktu belajar dulu pun saya bancuh ESP setiap malam sebelum tidur. Vitamin C pun saya ambil dan juga vitamin lain. Alhamdulillah saya bebas slip disc.

Tapi yang hairannya. Kulit badan dan wajah saya semua jadi more brightening! Haha bagus betul ESP dan Vitamin C ni ALL IN ONE. Patutlah supplement terbaik dunia. Kawan-kawan sekolah yang jumpa saya semula semua tak dapat cam saya.

Jerawat yang teruk masa bujang dulu pun makin membaik dan berkurang banyak. Takda gambar sebab saya tak suka tengok jerawat tu haha. Tapi ada dalam front page Harian Metro tahun 2013 seingat saya, artikel mengenai Bahana Produk Timbang Kilo.  Dulu saya ada masalah nak berhadapan dengan orang disebabkan jerawat-jerawat aktif dan besar. Haih tiap kali orang datang rumah, saya menyorok dalam bilik dan selalu pakai bedak sejuk untuk kurangkan sakit mata tengok jerawat sendiri.

Sekarang makin bijak dan makin sayang Shaklee, pilih hanya Shaklee untuk produk berkualiti dan selamat jangka panjang.

ESP since 1961 until now 2023 masih menjadi favourite semua! Favourite saya juga setiap kali breakfast dari bujang sampai lah dah nak beranak 3. Sedap ! Berperisa vanilla

Vitamin C selain untuk tingkatkan imuniti badan, ia juga dikenali sebagai vitamin cantik

Pengalaman Dari Mak Saya Kulit Yang Melecur

Kulit muka dan tangannya melecur akibat

dapur gas tempat kerja meletop

2004 masih belum wujud Vivix dan Collagen Shaklee. Jadi Protein ESP, Basic H dan Vitamin C sangat sangat membantu pemulihan insiden kulit melecur mak saya.

Memang kesian sangat tengok kondisi mak saya pada tahun 2004. Ingatkan takda harapan untuk kulit kembali pulih tapi Alhamdulillah Allah permudahkan segalanya. Tengoklah wajahnya terkini 68 tahun tak macam rakan seusianya. Kulit tegang, kulit cerah termasuklah lehernya pun tak menggelebeh dan tak berkedut.

Mak memang tak tinggal Basic H dalam bag. Memang standby untuk bersihkan kekotoran atau untuk sapu bila terkena panas. Lepas kejadian melecur tu, mak saya tanpa fikir panjang, cepat-cepat sapu Basic H Shaklee pekat-pekat dekat muka dan tangan melecur tu untuk efek sejuk dan kulit tak menggelembung teruk. 

Upline saya Cik Shima ketika itu bergegas ke Gleneagles Hospital untuk beri ESP. Beliau bancuh ESP untuk mak minum dengan straw akibat terlalu bengkak muka. Kemudian order lagi Basic H untuk mak sebab tak cukup dan mak amalkan setiap hari ESP dan Vitamin C. Alhamdulillah terima kasih banyak-banyak Cik Shima recommend ESP. Selepas kulit semakin mengering membaik, dia teruskan lap lap dengan  Basic H.

Sehingga sekarang mak masih amalkan ESP dan Vitamin C tau. Dan vitamin kesihatan lain.

Manfaat Protein ESP Shaklee. WOW

Manfaat Vitamin C Shaklee. WOW

Untungnya Buat Peminat Vitamin Cantik, Ada Promosi Rahmah Bulan Ni !

Klik je gambar poster di bawah untuk dapatkan harga RAHMAH yang tak pernah ada ni. Jangan lepaskan peluang dapatkan vitamin kulit cantik ni serendah RM 99. Beli Vitamin C Percuma ESP. Nak raya kena gojes. Tak raya pun nak cantik gojes jugak hehe.

Vitamin Cantik Harga Rahmah

Beli Dua Set Lagi Rahmah Harganya, Siap Free Postage

Saya nak tolong sebanyak mungkin wanita, lelaki pun dan mak-mak seperti saya dengan mencantikkan kulit lagi. Biar kulit kita lebih sihat tanpa jeragat, tanpa jerawat tak dimakan usia. Tua pun gojes. Tapi bukanlah untuk menayang kecantikan tu tapi untuk lebih sihat dan confident laaa. Suami pun jadi makin suka tengok kita yang semakin nipis makeup nya.

Testimoni Dari Customer Saya

Kan lebih yakin tanpa secalit foundation. Muka lebih fresh. Ini baru consume Vitamin C. Kalau Vitamin C dan ESP akan lebih sihat kulit tu :) 

#nextlevelblogging

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023


Belle Arshad. SID 1194529

Pengguna Shaklee lebih 13 tahun. Family pengguna Shaklee since 2003 until now.

Bantu ramai ikhtiar sihat dan jana pendapatan bersama Shaklee.

Jom lawati media sosial saya :) Klik icon di bawah.

LinkInstagramFacebook

Baca juga hot artikel lain.

Sponsor Projek Mega Blogging