Kerja Dari Rumah Online

Kalau semua orang boleh buat kerja dari rumah tapi kenapa kenapa kita tak boleh buat? Memang betul, nak buat sesuatu kena ikut kemampuan diri sendiri. Tapi tak salah untuk anda buat kerja lebih dari satu kerja, iaitu kerja dari rumah secara online.

Ditulis Belle Arshad. Sabtu, 15 Julai 2023.

Kos sara hidup pun makin tinggi, dah tak sama macam dulu. Kerja dari rumah ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban keluarga, dapat menambahkan pendapatan keluarga bagi menampung perbelanjaan harian dan bulanan.


Untuk suri rumahtangga sepenuh masa pula ini peluang besar untuk anda tambah pendapatan selain dapat meningkatkan konfiden anda dengan berada dengan positive circles dan dapat gunakan skill terpendam dan minat anda itu dengan pelbagai platform sekarang ini. Banyak dah platform seperti Youtube, Instagram, Tiktok yang dapat menghubungkan anda dengan yang lain.

Jenis-Jenis Kerja Dari Rumah Online Yang Patut Anda Cuba

1. Chef Online

Kalau anda nak tahu, rata-rata-rata influencer di Instagram dan Youtube itu yang handal memasak akan gunakan skill mereka itu dengan membuat content memasak. Mereka akan share resepi dan cara memasak dengan pengikut mereka sehinggalah mereka dikenali dan menerima sponsorship daripada jenama tertentu untuk digunakan dalam content masakan.


Dari situ mereka akan promote produk itu kepada pengikut-pengikut mereka dan juga untuk yang sudah melihat video content itu. Ikuti tips bisnes online ini untuk anda berjaya buat bisnes dari rumah online.


2. Agen Produk

Banyak sangat dah produk yang memerlukan agen dari produk penjagaan bayi, kesihatan, kecantikan sehinggalah hartanah. Pilihan yang tepat mestilah dengan mencari produk yang mempunyai positive feedback, company nya yang stabil dan keselamatan produk itu terjamin.


Bukan apa, kita nak buat kerja mesti berbaloi dengan usaha kita dan kalau boleh tidaklah hanya untuk short period sahaja, tetapi kerja untuk long term return betul tak?

Jika anda berminat nak mencuba menjadi boss sendiri dengan pelbagai insentif yang anda boleh dapat selain cash bonus, anda boleh cuba menjadi pengedar Shaklee.


3. Agen Affiliate

Anda boleh cuba juga menjadi agen affiliate Tik Tok, Shopee dengan mempromosikan produk clients di Facebook ataupun Instagram. Jika ada yang membeli melalui link yang anda promote itu, anda akan perolehi komisyen. Komisyen itu akan dimasukkan ke dalam akaun bank anda.


Produk-produk affiliate adalah seperti barang keperluan rumah, barang masakan, skincare, atau pun servis.


4. Content Writer

Sekiranya anda mempunyai skill dalam penulisan dalam Bahasa Malaysia atau Inggeris, anda boleh cuba kerja part time sebagai content writer. Anda boleh senaraikan servis anda di LinkedIn dan media sosial, dan menunggu sehingga clients hubungi anda.


Content writer ini memerlukan untuk anda menulis artikel, menulis kajian atau kupaskan topik yang berkaitan. Anda perlu mempunyai idea yang fresh, penulisan yang baik untuk menyelesaikan tugasan ini supaya clients berpuas hati.


5. Accounting Freelancer

Anda juga boleh buat pendapatan sampingan dengan bekerja sebagai accounting freelancer. Anda boleh menjana income 4 hingga 5 angka dengan membantu syarikat atau individu lain menyelesaikan dan imbangi buku akaun mereka, dan menyediakan full financial statements.


Anda boleh sediakan khidmat sistem perisian akaun kepada mereka seperti UBS Accounting, Autocount. Kena rajin untuk promote diri ke Sdn Bhd Company atau Enterprise supaya skill anda ini mereka perlukan untuk jangka masa lama dan akan dipanjangkan skill anda kepada rakan-rakan mereka yang lain.

LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

Peluang Bisnes Online Shaklee

Buat anda yang ingin menjana pendapatan sampingan, boleh cuba bisnes online terbaik Malaysia Shaklee. Modal sangat rendah, RM35 lifetime untuk anda mulakan sebagai pengedar Shaklee yang sah tanpa memegang sebarang stok. Bisnes Shaklee sangat fleksibel, di mana anda boleh jalankan bisnes di mana-mana sahaja anda berada. Yang penting ada handphone dan internet dah boleh sangat! :)


Produk Shaklee adalah berkualiti tinggi hasil dari saintis dan ada kajian. Bukan dari sebarang kilang sebarangan. Produk kesihatan Shaklee ini mempunyai permintaan tinggi kerana ia adalah keperluan semasa.  Kami juga ada banyak gathering, kelas nutrisi, kelas marketing yang boleh diajarkan kepada semua leaders dan pengedar Shaklee untuk tingkatkan skills sebagai leader dan ilmu mengenai produk.


Best kan ia sangat memudahkan kerja dari rumah. Kami sangat mengalu-alukan kedatangan anda baik lelaki atau wanita yang berumur 18 tahun ke atas bersama team kami dan beri sokongan untuk anda tambah baik pendapatan keluarga.

Jom register ahli dengan tekan link di bawah.

Belle - 0105671157

Belle - 0105671157


https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1194529


#blogmegashaklee

#nextlevelblogging

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleemalaysia

LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

Sudi-sudi lah follow media sosial saya untuk tahu promosi terkini dan tentang produk Shaklee :)

Penaja Blog Mega Shaklee

Master Norita Idris

Baca hot artikel yang lain juga :