Teringat dulu masa dapat tahu mengandung anak pertama, Maryam tahun 2017. Search dekat google, bersepah testimoni orang mengandung dengan set mengandung shaklee. Mereka letak sekali result, HB pun maintain normal atas 11g/dl walaupun wanita mengandung yang ada keturunan anaemia.

Ditulis Belle Arshad, Rabu 13 September 2023

Masyaa Allah saya jadi teruja sebab Shaklee ini memang saya dah tahu lama dari sekolah rendah arwah abah saya business leader. Ikhtiar baik period pain dan ikhtiar mengandung pun dengan Shaklee. Saya consume semasa mengandung ketiga-tiga anak tanpa consume ubat-ubatan di klinik. Semuanya hanya Shaklee.

Pernah sekali Multivitamin Shaklee saya habis. Saya pegang lah Obimin dari klinik, warnanya merah..warnanya luntur dekat tangan saya huhu. Risau betul saya adakah ia pewarna atau sebaliknya. Masa mengandung ini kena alert apa yang dimasukkan dalam badan untuk baby dalam rahim membesar sihat dan lahir pun sihat walafiah.


Bayangkan selama 9 bulan mengandung, setiap hari, nak kena telan ubat tambah darah berwarna merah luntur, ubat folic acid, calcium tu yang tak organic, dan taktau dia akan terus pecah menyerap ke dalam darah atau tak...haih kena pilih yang bebetul selamat dan hanya berkualiti untuk baby tersayang.


Tapi Multivitamin Shaklee ini warnanya hijau..warnanya tak luntur. Vitamin Shaklee ini memang selamat bahannya dan lebih dari sekadar organic. Refer sini untuk landmark study Shaklee dan nutritional journal https://www.shaklee.com.my/content/life-the-landmark-study

Dah 3 kali mengandung tak hidap GDM syukur alhamdulillah. Saya kongsikan result air gula paling latest mengandung anak ketiga Nafeesa.

Before sugary drink : 3.7 mmol/L

After sugary drink : 4.5 mmol/L

1st trismester teruk muntah-muntah dan alahan pun HB cantik 11.8 g/dl. Alhamdulillah. 2nd and 3rd trismester HB semua atas 12. 12.8 g/l pun ada.

BP pun tak pernah tinggi dan rendah. Alhamdulillah sentiasa normal maintain.

Kekal bertenaga dari pagi sampai malam. Ada satu masa dah sarat mengandung pun saya ambik wuduq kaki di sinki dalam surau office  haha! Jangan ikut tau perangai ni.

Set Mengandung Shaklee

1. Multivitamin Shaklee - Vita Lize

2. ESP protein

3. B Complex With Folic Acid

4. Calcium Shaklee - Ostenutrix 

Yes good news! Shaklee memilih Tanamera untuk bekerjasama dengan Shaklee sebab dah tepati SOP dan KPI yang Shaklee tetapkan. Tak melanggar prinsip Shaklee, cukup dengan organic ingredients, tiada bahan terlarang, selamat, ada clinical test melalui 3rd party dan terbukti berkesan.

Bukan senang nak hasilkan Embun ranges ni. Ia mengambil masa 2 tahun. Dalam proses 2 tahun itu, Saintis Shaklee melawat ke kilang Tanamera supaya keperluan mengikut spesifikasi Shaklee.

Set Mengandung Shaklee kali ini ada Embun ranges iaitu Smooth Tummy Oil dan Relaxing Magnesium Oil. Best kan! Dah tak perlu cari asing-asing. Memang dah lengkap minyak dan vitamin dalam set ni. Special ingredient Halia Bentong !

Cara Penggunaan Smooth Tummy Oil

Cara Penggunaan Relaxing Magnesium Gel

EXTRA !

Tambahan Omega-3 Shaklee. Sangat berkualiti dan berkesan. Memang betul bagus untuk perkembangan otak bayi, pernafasan ibu dan baby baik untuk kesihatan kulit.


Dalam kajian terbukti pengambilan Omega-3 baik untuk perkembangan otak kerana kandungan EPA dan DHA itu.

Segala explaination berkaitan Set Mengandung Shaklee ada dalam video youtube saya di atas. Harap membantu anda :)


Sekiranya anda perlukan vitamin Wanita Mengandung, vitamin wanita berpantang yang ada Embun Herbal Wash and Bath atau inginkan konsultasi untuk memenuhi keperluan vitamin anda, saya boleh bantu. Saya juga akan berikan aturcara lengkap makan vitamin supaya lebih berkesan.


Whatsapp saya tau :)

010-5671157 

010-5671157 

#nextlevelblogging

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#testimonishaklee

#pengedarshakleemalaysia

#pengedarshakleecheras


Baca topic lain juga :