Set Puasa Shaklee Untuk Sahur Ramadan

Lagi beberapa hari nak masuk Ramadan 1444H, buat yang ada masalah gastrik atau Gerd, yang ada masalah gout, ibu-ibu mengandung dan menyusukan anak dan yang bekerja di bawah terik matahari mesti nervous kerana risaukan tahap kesihatan mereka.


Bayangkan yang ada masalah gastrik ini memang kerap ponteng puasa! Sebab perut mereka mudah masuk angin. Lapisan perut mereka ini menghasilkan asid dan bahan lain yang berfungsi memecahkan makanan. Disebabkan itu mereka tak tahan berpuasa sampai sebu-sebu perut, muntah dan sakit kepala.


Bagi yang bujang mungkin rasa perkara ini mudah. Dikalangan mereka ada yang tak berapa rajin nak bersahur, memadai makan kurma dan minum air. Tapi bagi yang sudah berumahtangga, pasti nak bersahur yang semudah 1, 2, 3 siap! supaya siang hari lebih produktif untuk uruskan bermacam hal rumahtangga, anak-anak dan kerja.


Saya bersyukur sejak dah kenal Shaklee 13 tahun lepas, perut saya tak mudah berkeroncong dan lemau. Jom saya kongsikan set puasa Shaklee paling famous ni.

Set Puasa Shaklee 1, 2, 3

Apa yang ada dalam set special untuk Ramadan ini?

ESP ini adalah minuman soy protein yang mengandungi 9 amino asid yang diperlukan badan. 9 amino asid ini tak boleh dihasilkan oleh badan, sebab itu kena dapatkan dari ESP ini. ESP terbukti dapat membekalkan tenaga kepada anda sepanjang berpuasa dan tak mudah letih.


Sifat alkalinya dapat imbangi asid perut untuk bantu kurangkan gastrik, gerd. Bukan itu saja, ESP terbukti dapat mengawal paras gula dalam darah kerana glisemiknya rendah iaitu 39. Jadi ia melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa. ESP juga membantu rendahkan kadar kolesterol.

Nampak sedap kan ESP. Saya suka minum dengan dragon fruit buah antioksida, sedikit kismis dan seeds.

Kandungan protein yang terdapat pada ESP 14g protein, tinggi kalsium dan mengandungi 9 vitamin termasuk Vitamin B.

2. Cinch Shake

Kalau ESP pun dah best dan special. Cinch Shake ini lagi best kerana ada tambahan 20 vitamin dan 6g fiber. Satu hidangan Cinch Shake ini mampu dijadikan meal replacement kerana ia amat mengenyangkan, cukup nutrisi ! Wow


Glisemik indeks nya lebih rendah pada nilai 16-22, mampu memperlahankan proses penyerapan glukosa dan sangat bagus untuk yang diabetes atau nak turunkan berat badan masa puasa nanti. Fuh pastinya tidak mengecewakan, siapa lah yang tak suka dapat inch loss dengan banyaknya kan?

Chocolate Cinch ini ramai peminatnya. Rasanya yang premium, bukan seperti coklat timbang kilo. Haih, hasil saintis Shaklee pastinya berkualiti, selamat dan sedap.

Tambahan Leucine dalam Cinch Shake ini sangat penting untuk meningkatkan metabolisme badan, dapat membakar lemak paling dalam dan membuatkan anda lebih bertenaga dan kenyang lama.

Anak saya suka sangat Cinch Chocolate dan ESP. Mereka kata "Kenapa sedap sangat cinch ini ibu? Air ni healthy kan ibu" Haha

3. Performance Drink Lemon Lime

Performance Drink ini adalah minuman isotonik tanpa gas. Fuh ini rare, anda pun dapat rasakan Performance Drink Angkasawan NASA yang mereka pernah bawa naik space! Minuman elektrolit ini cukup dengan kalsium dan magnesium di dalamnya.


Bila bersahur dan berbuka dengan minuman ini, ia dapat cegah hidrasi semasa kita bekerja dan aktif beraktiviti. Pekerja di bawah terik matahari seperti engineer tak perlu risau dah dengan haus yang melampau jika minum Performance Drink waktu sahur dan berbuka. Pesakit gout juga boleh amalkan untuk pastikan bendalir yang mencukupi untuk singkirkan asid urik yang tinggi.

Minuman ini akan nampak lebih menarik masa berpuasa nanti! haha. Puas sangat minum Performance Drink ini walaupun segelas, tak seperti minuman lain tak puas-puas minum.

Minuman angkasawan NASA bawa naik ke space. Rare betul.

ESP, Cinch Shake dan Performance Drink ini sesuai untuk golongan ni :

LinkInstagramFacebook

Boleh klik icon untuk membuat pembelian set shaklee dan sebarang soalan boleh tanya saya.

Ibu mengandung dan menyusukan anak tak perlu risau lagi untuk berpuasa. Cinch Shake dan ESP ini membantu anda bertenaga untuk bawa perut, memberikan khasiat nutrisi secukupnya kepada baby dalam kandungan dan memberikan susu ibu yang lebih pekat dan bernutrisi. 


Saya berpuasa sambil menyusukan anak pun dapat berikan susu berkualiti kepada anak saya di waktu siang. Anak pun tak merengek lapar. Jauh berbeza dengan mereka yang tak mengamalkan set puasa shaklee, mereka mudah letih dan susu kering di siang hari puasa. Tak dinafikan, ibu menyusu memang cepat lapar tapi alhamdulillah dengan ESP dan Cinch membantu sangat perut tak masuk angin.


Jom saya tunjukkan apa kata mereka yang sudah mencuba Cinch dan ESP untuk berpuasa dan kurus.

Promosi Ramadan 2023 ini patut anda grab, kerana set ini lengkap untuk lebih bertenaga dan cegah dehidrasi. Jom cepat grab sebab stok sangat limited.

LinkInstagramFacebook

Boleh klik icon untuk membuat pembelian set shaklee dan sebarang soalan boleh tanya saya.

Harga untuk yang belum berdaftar dengan shaklee sangat murah. Dapat Performance Drink Lemon Lime tub besar lagi tu! Yang sudah menjadi ahli juga boleh dapatkan dengan harga murah. Hubungi saya tau. Belle 010-5671157. Klik di sini>>

Set Puasa Shakle 1, 2, 3 ini mengandungi ESP Vanilla, chocolate cinch shake dan performance drink lemon lime. Percuma exclusive shaker untuk anda.

Promosi harga rendah 2 x Cinch Shake. Ada perisa vanilla yang creamy, premium chocolate dan juga cafe latte. Percuma tote bag shaklee untuk anda.

Coach nutrisi juga menasihatkan lebihkan pengambilan protein, fiber dan lemak dalam seharian untuk kesan kenyang yang lebih lama, untuk sihat dan kurus. Lupakan makanan berminyak, pedas, terlalu manis dan karbohidrat yang banyak masa bersahur. Nasi yang banyak belum tentu dapat membantu anda bertenaga kerana nasi mudah dicerna dan boleh cepat kehabisan tenaga.


Ambil peluang dengan set puasa shaklee ini sebab:


Riwayat Al-Bukhari dan Muslim, "Bersahurlah, sesungguhnya pada sahur itu ada keberkatan". Ibadah berpuasa ini kita harapkan ia diberkati Allah, jadi bangunlah untuk bersahur. 


Sabda Nabi juga diriwayatkan oleh Imam Ibn Hibban, "Sahur itu seluruhnya berkat, maka itu janganlah kalian meninggalkannya walaupun hanya seteguk air, sesungguhnya Allah dan para malaikatnya mendoakan orang-orang yang bersahur".


Selamat menyambut bulan Ramadan dan semoga Allah menerima segala amal ibadah dan doa-doa kita. Jadikan Ramadan kali ini lebih baik dan bermakna dari sebelumnya.


Boleh baca juga artikel sahabat Shaklee saya, Master Kak Zura mengenai Pengalaman Berpuasa Dengan Set Shaklee.


#blogmegashaklee

#shakleetriumph2023

#shakleethrive2023


LinkInstagramFacebook