Set Hello New You Shaklee Untuk Kurus Sebelum Raya

Assalammualaikum semua, salam sayang :) Entry post kali ini mesti kena dengan jiwa semua wanita dan lelaki yang ada masalah susah sangat nak turun berat badan dan yang buncit. Impian ini tak boleh guna pakai niat sahaja haha. Mesti ada tindakan dan laksanakan tindakan itu. Tapi sebelum tu, mesti kena ada ilmu. Dengan ilmu semuanya jadi mudah. Betul kan?

Jadi saya dekat sini nak jadi coach anda, nak bantu anda untuk kurus sebelum raya. Gojes bersaiz S dan M, recycle balik baju lama! Boleh lihat Set Puasa Shaklee entry post saya sebelum ini. Tapi jangan risau, selepas raya pun kita boleh pulun sama-sama supaya kurus ini bukan kurus bermusim. Tapi untuk long term.

Saya nak anda faham dulu kenapa lemak dalam badan kita susah nak dibuang dan dilenyapkan. Walaupun kita dah jogging, kardio exercise atau aktif buat kerja-kerja rumah sambil berpeluh. 

Jom Fahamkan Kenapa Berlakunya Rebound Weight Gain Dan Susah Nak Kurus

Gambar ihsan diambil dari www.davidsonwellness.com

Apa yang kita boleh faham dari gambar di atas, bila kita amalkan diet makanan yang sihat secara tiba-tiba tanpa detoks badan. Rebound weight gain ini akan berlaku. Pernah kan jadi? Dah turun berat 50 KG tapi stop diet berbulan-bulan terus naik 65 KG. Tapi masa ini susah nak turun berat pulak.

Perkara ini banyak kali berlaku sebab apa eh. Dulunya kita banyak ambik makanan merepek seperti fast food, coloring food, carbonated drink yang tinggi gula kan. Sebab itulah toksin dan impurities dari unhealthy habits kita sebelum ini makin meningkat dan makin banyak badan kita produce fat cells.

Fat cells ini tujuan dia ada untuk lindungi badan dari toksin. Ha sudah badan kita dah mula confused!  kita taknak fat cells tu! Jadi jangan lupa detoks badan dulu sebelum nak amalkan diet sihat ni.

LinkInstagramFacebook

Jom Tengok Testimoni Saya 2 Kali Kurus Selepas Bersalin 

Setiap kali pregnant mesti naik 23 KG disebabkan hormon pregnant tak menentu. Baby hanya 2.7 KG.

Saya tak terus kurus, masih 63 KG. Selepas berpantang, BMI masih abnormal. Banyak lagi bra fats, thigh fats dan arm fats.

Sebabkan tindakan berterusan untuk kurus! Saya berjaya turun 25 KG dan maintain je.

Mungkin ada yang kata,

"Dia senanglah dah bersalin

dan menyusukan anak mesti senang nak turun berat..."

Sungguh saya ada struggle saya sendiri. Tiap malam dan siang saya sentiasa lapar disebabkan saya menyusukan anak. Saya nak kudap-kudap. Sebabkan itu saya ambil masa 4 bulan untuk saya turun kepada 48 KG tanpa naik mendadak dan sentiasa maintain. Sekarang saya pregnant yang ke3 pula. Begitulah wanita mengandung, gemuk disebabkan hormonal imbalance. Nak kurus balik lepas Raya ni Jangan lupa follow journey saya di Instagram. 

5 TIPS UNTUK ADA KURUS DAN MAINTAIN KURUS SIHAT. WOW TIPS!

Set Hello New You Bantu Saya Kekal Berat dan Kurus Sihat

Herblax

Cinch Chocolate Protein

Lecithin

Omega Guard

Jom order dengan saya. Cepat tindakan, cepat result! Klik di sini.

BONUS !


Free Membership.

Free Coaching dan Ilmu.

Free Composition Health Check Worth RM 200.

Apa Kata Pengguna Shaklee Saya

Fiza berpuas hati dapat turun 7 KG. Kulit wajah beliau pun glowing, ramai yang tegur.

Aisyah dapat turun 4 KG selama sebulan, makan makanan favourite dan berlemak. Haaa berlemak yang mana tu kena beli Set Hello New You dengan saya :) Saya ajar.

Sebenarnya kurus ini cuma bonus. Yang penting kita bebas dari sebarang chronic diseases seperti diabetes, tinggi kolesterol, fatty liver. KENALI MASALAH ANDA, STRUGGLE ANDA DAN TREAT MASALAH ANDA dengan saya. Pulun inch loss sebelum Raya, makcik pakcik kat kampung pun hairan kan Haha.

Perlu untuk kita duduk dalam circle yang NAK KURUS DAN SIHAT yang semangat, dapatkan ilmu dan coaching yang betul, meal plan supaya semudah A, B, C dan teratur. Anda juga boleh maintain berat badan walaupun sesekali makan dessert. Cheat days ini tak akan mengganggu langsung kepada kenaikan berat anda.

Boleh baca entry Set Kurus Shaklee sahabat shaklee saya juga di sini.

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#projekduitrayaawal

LinkInstagramFacebook