7 Sebab Kenapa Supplements Shaklee Terbaik

Banyak lambakan supplements di physical drug stores dan juga di online. Semua orang mesti ingat sama je kualitinya, dek percaya pada iklan dan label botol. Dekat sini pentingnya ilmu memilih antara yang berkualiti dan nan hado. Kaji dahulu syarikat pengeluar, siapa yang hasilkan supplements tu dan apa ingredients nya.

Nasihat saya pastikan ianya lebih sekadar organic dan bukan sintetik kerana ia masuk ke dalam badan kita, anak-anak dan keluarga. Sintetik banyak bahan bahaya dan tak selamat seperti pengawet tiruan, bahan terlarang, pewarna yang menyebabkan allergic dan toksin. 

Kesannya boleh jadi pada hari ini dan akan datang.

Toksin pada badan!

Toksin bertindak pada sel dan menukar pada sel boleh rosak. Ia bergerak dalam darah dan menuju ke organ badan dan sebabkan kanser dan pelbagai penyakit. Tujuan asal consume supplements untuk lebih sihat, tapi akhirnya memakan diri sendiri dan keluarga. Naudzubillah min dzalik.

Saya pengguna Shaklee lebih dari 13 tahun. Bila dah banyak buat pembacaan mengenai Shaklee, saya semakin kagum dan bersyukur ke hadrat Allah S.W.T wujudnya Shaklee ni untuk menaik taraf kesihatan saya dan sekeliling saya lebih baik.

7 Sebab Kenapa Shaklee Adalah Supplements Terbaik.

Shaklee ada landmark study. Kajian ini dari pakar dalam kajian dan juga dari 3rd party yang tiada kaitan dengan Shaklee. So lebih 'genuine result', lebih tulen keputusan ni bila 3rd party yang jalankan landmark study. Apa benda landmark ni? Anda mesti curious. Ia adalah penanda aras kepada keyakinan terhadap produk Shaklee. Kos untuk kajian ini menelan belanja puluhan ribu sehingga juta.

Pada tahun 2007, Mr Roger Barnett Chairman and CEO Shaklee melantik National Center for Health Statistic (NCHS). Mereka memang power, reputasi mereka terbaik untuk buat survey tentang nutrisi dan tahap kesihatan warga US. Dr Gladys Block miliki beratus-ratus kajian dalam bidang ini.

So macam mana Landmark Study ni dibuat?

Shaklee ni betul ambik risiko! Kalau result negatif dan beri kesan buruk pada pengguna pun Nutrition Journal ni tetap kena publish. Tapi...result positif masyaa Allah!


Terbukti jelas pengguna Shaklee ni mempunyai risiko yang lebih rendah untuk dapat chronic diseases seperti diabetes, serangan jantung, kegagalan fungsi jantung dan strok. Bacaan kolesterol badan mereka pun semakin rendah. Makin kagum saya dengan keberkesanan dan selamatnya Shaklee!

2. Shaklee Menjamin Keselamatan

Shaklee dari bahan semulajadi, bahan mentah hanya dari organic saja. Kalau ladang disebelah pakai pestisid, Shaklee confirm akan reject gunakan bahan mentah tu. Sebab itu, Shaklee ini yakinkan pada penggunanya Shaklee Beyond Organic.

Shaklee buat 350 ujian untuk tiap-tiap bahan baru untuk menangkis bahan logam, racun serangga dan ratusan-ratusan bahan cemar yang lain. Setiap tahun Shaklee buat 83,000 ujian berkualiti untuk menjamin ketulenan setiap produk Shaklee. Fuh banyak kos untuk ini! $250 million hanya untuk research.

Produk Shaklee ini bebas SLS, SLES, dioxane, propilena glikol. Tiada bahan terlarang juga seperti lemak trans fat, tiada pewarna, tiada pemanis dan perasa tiruan, dan bebas gluten dan GMO. No lab rat! Shaklee tak pernah gunakan haiwan sebagai ujian keberkesanan. Kalau nak tahu packaging Shaklee juga selamat tau. Bebas daripada biophenol toxin-phthalates dan dakwat toksin. Semakin yakin nak gunakan Shaklee.

3. Shaklee Memenangi Gold Trusted Brand Reader Digest Award

Shaklee memenangi Gold Award Trusted Brand oleh Reader Digest berturut-turut 2 tahun, pada 2021 dan 2022 sebagai brand vitamin/ health supplements terbaik. Semua artikelnya hanya serius penuh ilmu. Usia Reader Digest seusia dengan Shaklee iaitu 100 tahu. Wah! Pembacanya dari golongan highly educated seperti para doktor, lawyers, CEO companies, engineers dan ahli korporat yang fasih berbahasa Inggeris kerana artikelnya dalam bahasa Inggeris. Mereka yang undi Shaklee.

Bukanlah Shaklee yang bayar dan buat survey ini tapi keputusan dibuat oleh 3rd party, di mana Shaklee juga tak tahu mereka jadi pilihan ketika survey dibuat. Melalui Gold Award ini, Shaklee telah memenangi hati rakyat Malaysia kerana:

4. Dr Forrest C. Shaklee Pengasas Shaklee Mempunyai Ijazah Nutrisi, Biochemistry, Philosophy dan Divinity

Dr Forrest berjaya mencipta supplement pertama di dunia pada tahun 1915. Beliau namakan ia sebagai 'Vitalized Minerals'. Yang sekarang orang asyik panggil panggil Vitamin, itulah singkatan dari Vitalized Minerals. Sejak itu, Vitamin diguna pakai oleh semua brand. Vitalized Minerals dah bertukar nama kepada Vita-Lea, sampai sekarang ia bertahan. Lama tau dah 108 tahun umurnya.

Dr Forrest adalah seorang chiroprator. Beliau ada ijazah dalam bidang nutrisi, biochemistry, philosophy dan divinity. Impian beliau adalah untuk berkongsi kesihatan yang lebih baik dan produknya bersama dunia.

5. Nutriferon Hasil Dari Ahli Imunologi Dunia, Dr Yasuhiko Kojima

Nutriferon ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima beserta pakar penyelidik yang lain pada tahun 1954. Banyak kajian yang dibuat ke atas lebih 200 estrak herba untuk menemui penggalak interferon secara semulajadi. Selepas 40 tahun, akhirnya 4 ramuan herba dijumpai:

Banyak sangat manfaat amalkan Nutriferon. Antaranya:

6. Dr Elizabeth Blackburn Pemenang Noble Award 2009, 'Telomere'

Banyak kajian dibuat oleh Dr Elizabeth, antaranya memenangi anugerah noble dengan kajian bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan telomere enzim. Telomere pada asalnya ia cap yang panjang tapi disebabkan banyak radikal bebas dalam badan ni telomere jadi semakin pendek! Bila pendek cap tu, bermakna berlakunya kerosakan DNA dan sel akan mati.

Kerosakan DNA kesannya kepada chronic diseases seperti sakit jantung, tekanan darah tinggi, diabetes, kanser dan penyakit yang lain. Dengan kajian ini, Dr Elizabeth hasilkan Vivix untuk pastikan telomere lebih panjang dan sel DNA akan terlindung dari radikal bebas. Vivix juga bantu rendahkan kadar pemendekkan telomere sebanyak 40%.

7. Lambakan testimoni di media sosial

Shaklee tiada duta khas yang dibayar. Semuanya testimoni ikhlas dari pengguna setia. Perlu diingatkan Shaklee bukan ubat tapi makanan tambahan yang bernutrisi untuk bantu kesihatan lebih baik. Ramai yang dapat reverse penyakit seperti diabetes, reverse cholesterol, kurus dengan cemerlang, skin lebih kurang jerawat dan lebih brightening, bantu atasi gastrik/gerd, ikhtiar hamil dan sebagainya.

10 tahun lepas saya adalah pesakit slip disk. Tulang belakang saya cepat lenguh dan susah untuk bergerak bebas dek kerana gel pelincir sendi berkurangan. Amalkan set lengkap Shaklee untuk memenuhi nutrisi disamping dapatkan nasihat doktor. Akhirnya sembuh alhamdulillah. Saya direzekikan Allah menyusukan anak tanpa gagal sehingga 2 tahun walaupun masa puasa.

 Saya juga berjaya inch loss banyak selepas bersalin

dan turun berat 25 KG dengan Set Kurus Shaklee.

Di bawah saya kongsikan pengguna yang amalkan Sustained Released Vitamin C dah tak kusam mukanya dan susu ibu pekat walaupun selepas baby latch.

Jadilah pengguna Shaklee yang bijak memilih supplement yang berkualiti dan selamat. Boleh baca juga artikel Shaklee Supplement Terbaik oleh sahabat Shaklee.

Changing Brands Can Change Your Life.

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023


LinkInstagramFacebook