Tips Mudah Bisnes Online

Bisnes online ini bagaikan fenomena semenjak PKP 2020 di Malaysia. Ini je cara yang mudah bekerja dari rumah sambil melihat anak depan mata dan mendapat pendapatan untuk kelangsungan hidup tanpa mengeluarkan modal yang besar dan sewa tapak berniaga.


Ada juga dalam kalangan kita jadikan bisnes online ini sebagai kerja part time, disebabkan sudah ada kerja hakiki. Sedikit sebanyak ia dapat extra money untuk perbelanjaan bulanan keluarga yang kian meningkat. Jom saya kongsikan 5 tips mudah bisnes online supaya anda berjaya.

Ditulis Belle Arshad. Sabtu, 15 Julai 2023.

5 Tips Mudah Bisnes Online

1. Produk High Repeat Dan Permintaan Tinggi

Cari produk yang menjadi keperluan terkini untuk dijadikan bisnes. Jangan cari produk yang hanya laku bermusim dan tidak menjadi keperluan hari-hari. Setiap kali habis je produk, pengguna akan tetap beli dan beli kerana ia adalah keperluan untuk hidup mereka. Contoh produk keperluan adalah skincare, makanan, supplements.


Produk Shaklee adalah supplements harian. Vitamin C, Multivitamin memang menjadi amalan setiap orang selepas Covid melanda. Jadi rakyat nak tingkatkan imuniti mereka dan keluarga, mereka akan consume setiap hari without missed. Rakyat banyak sedar betapa pentingnya kesihatan. Sebab nak buat apa-apa aktiviti, bekerja, membesarkan anak, kita perlu sihat terlebih dahulu.

2. Produk yang ada good feedback

Penting sangat ada good feedback mengenai produk dan company itu. Kita nak produk tu mendapat kepuasan selepas menggunakannya dan bagi fresh feedback yang boleh tingkatkan lagi future selling. Kita tak nak produk itu diragui oleh pengguna dengan bad reputation company dan produk itu. Contohnya lambakan produk skincare dan vitamin di media sosial yang kita pun tak tahu mereka ada kelayakan untuk membuat produk itu.

Ada kelulusan KKM sahaja tidak semestinya produk itu

 berkualiti dan selamat digunakan pengguna

Ia perlu ada kajian dan dibuat oleh pihak yang sebetulnya layak supaya produk dapat dijual berterusan tanpa sebarang masalah antara penjual dan pengguna. Lihat bawah ini untuk contoh testimoni pengguna yang berpuas hati :

3. Gunakan pelbagai platform online

Zaman sekarang dah banyak sangat platform boleh digunakan untuk bisnes online seperti Youtube, Blog, Instagram, Facebook, Tik Tok. Gunakan sebaik-baiknya kerana ia adalah percuma. Paling penting, tinggalkan kesan anda ada di google search untuk anda mudah mendapatkan pelanggan dari pelbagai peringkat umur.


Nak buat bisnes, biar bisnes itu kekal lama dan relevan bertahun-tahun sehingga ke anak cucu.

Sebab itu penting sangat anda tinggalkan kesan anda

 di google engine sama ada blog atau youtube anda

 Boleh jadi anda akan dapat pelanggan dari posting yang anda buat tahun lepas. Best kan begitu. Work smart not hard!

LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

4. Sentiasa upgrade ilmu produk dan marketing

Nak pengguna yakin dengan anda, anda perlulah cari ilmu berkaitan produk. Nanti bila mereka tanya, anda tahu untuk menjawab kebaikan produk anda itu dan seterusnya berjaya close sale. Anda juga perlu mencari ilmu marketing untuk menarik ramai pelanggan. Dengan idea yang fresh melalui video dan dengan intonasi yang sesuai pun dapat menarik pelanggan untuk beli.


Anda boleh tiruvasi video marketing pihak lain tanpa meniru bulat-bulat. Olahkan cara mereka dengan idea baru anda supaya anda dapat menghasilkan satu video yang ringkas dan menarik. Banyakkan latihan untuk bercakap di depan camera supaya anda lebih nampak confident.

5. Jual produk yang beri insentif yang banyak

Sebelum kerja di sesuatu company pun anda akan pilih yang banyak offer benefits untuk anda dan keluarga seperti medical coverage atau chosen benefit seperti optical kan. Begitu juga dengan bisnes online ini. Cari company yang offer banyak insentif seperti Shaklee.


Shaklee menawarkan 3C iaitu cash bonus, car bonus dan juga covention trip di luar negara. Kita yang tentukan berapa amaun untuk cash bonus itu. Lebih banyak sales anda dan team, lebih banyak anda dapat cash bonus dan anda dapat banyak points untuk melayakkan anda dapat free trips. Best kan.

Sekiranya anda baik lelaki atau perempuan, berminat untuk join bisnes online terbaik Malaysia Shaklee, anda boleh whatsapp saya Belle Arshad. Bisnes shaklee tidak memerlukan anda memegang stok berkotak-kotak pun. Anda hanya perlu submit order melalui website sekiranya ada order masuk dari pelanggan.

Belle 010-5671157

Belle 010-5671157


https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1194529



Perlukan kerajinan dan duplicate saja tips bisnes online ini :) Selamat Maju Jaya semua. Semoga Allah SWT lapangkan lagi rezeki anda dan kurniakan kerberkahan ke atas rezeki itu.


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#nextlevelblogging

#pengedarshakleemalaysia

LinkInstagramFacebookYouTubeTikTokLink

Sudi-sudi lah follow media sosial saya untuk tahu promosi terkini dan tentang produk Shaklee :)

Penaja Blog Mega Shaklee

Master Norita Idris

Baca hot artikel yang lain juga :