Kelebihan CoQ10 Dalam CoQTrol Plus Shaklee 

Apa Itu CoQ10 ?

CoQ10 didapati di setiap sel badan. Paling banyak ada di otak, jantung dan hati. Sel-sel badan kita guna CoQ10 untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan oleh tubuh untuk pertumbuhan dan penyelenggaraan sel badan dan didapati dalam mitokondria (kilang tenaga untuk sel).

Fungsinya juga sebagai antioksidan secara semulajadi, yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan radikal bebas seperti pencemaran, UV rays, makanan yang tidak sihat dan rokok. 

Khamis, 27 Julai 2023

"Nak senang faham...

CoQ10 ini macam spark plug.

Ia memulakan proses penghasilan tenaga

Untuk menukarkan makanan kepada tenaga"

Berapa MG CoQ10 Diperlukan Untuk Badan ?

Uniknya CoQTrol Plus. Gabungan CoQ10, Tocopherol Dan Resveraterol 

CoQ10 (100mg)


CoQ10 boleh dihasilkan naturally oleh badan sendiri. Tapi malangnya, semakin kita berumur dan disebabkan radikal bebas, penghasilan CoQ10 makin merosot. Sedih kan. Selepas umur 20 tahun, CoQ10 semakin menurun. Selepas umur 40 tahun pulak, ia akan berkurangan dan semakin berkurangan berterusan sampai lah umur 80 tahun.

Dalam 1 biji ini mengandungi nutrien kecukupan CoQ10 untuk keperluan badan.

Tocopherol (5.5mg)

Tocopherol atau #vitaminE ini sangat penting untuk melengkapi CoQ10 kerana ia dari vegetable oil termasuklah minyak zaitun, minyak soybean yang mana dapat memberi kesan penyerapan optimum.

Resveraterol (2mg)

Resveratrol merupakan sejenis antioksida yang terdapat dalam buah anggur dan beri. Ia sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada cepat rosak akibat radikal bebas. Resveraterol ini pun ada di dalam #VivixShaklee, premium top selling Shaklee yang banyak mengubah kesihatan pengguna lebih baik Alhamdulillah.

Kelebihan CoQTrol Shaklee

1. Memberikan Tenaga Yang Segera Dan Kekal Lama

Dengan kehadiran CoQ10 sebagai spark plug. Ia akan membantu sel-sel badan kita membakar segala lemak dan gula untuk ditukarkan menjadi tenaga. Dengan proses ini, penghasilan tenaga dapat diteruskan berulang kali pada setiap saat untuk jantung berdegup dan menyokong organ tubuh yang lain berfungsi dengan sangat baik.

2. Mengukuhkan Otot Jantung

Jantung kita mengepam hampir 2,000 gelen darah keseluruh bahagian tubuh kita setiap hari. Jantung memerlukan jumlah tenaga yang besar untuk berfungsi dengan cekap. CoqTrol Plus ini dapat menyokong pertalian saluran darah sehingga ia dapat mengawal tekanan darah pada paras normal dan sihat. Ia menghasilkan tenaga berterusan dapat mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh dengan baik.

3. Bantu Mengelakkan Migraine

Akan bertindak sebagai antioksida yang mengurangkan keradangan seperti migraine. Ia menghasilkan peraliran darah yang lancar di kepala seterusnya dapat mengelakkan anda daripada migraine.

4. Meningkatkan Fungsi Otak

Antioksida ini dapat melindungi saraf dan bantu mengurangkan plak amiloid yang boleh menjadi punca Alzheimer. Tingkatkan sel-sel otak berhubung dan fungsi otak dengan pengambilan CoQtrol Plus supaya memori anda lebih kuat.

5. Meningkatkan Kesuburan

CoQTrol Plus dapat bantu pasangan yang ingin meningkatkan kesuburan bagi memudahkan proses ikhtiar kehamilan. Ia dapat meningkatkan jumlah sperma yang sihat, tidak cacat keadaannya dan bergerak dengan kadar normal. Ia dapat meningkatkan juga kualiti ovum wanita supaya lebih kuat.

6. Mengekalkan Keremajaan Kulit

Ia berperanan memberikan tenaga kepada sel-sel kulit untuk berfungsi lebih baik, dapat memperbaiki sel-sel kulit yang telah rosak. Pengambilan berterusan dapat hasilkan kulit yang lebih anjal, kurang kedutan, meningkatkan tekstur kulit lebih licin toink toink dan kulit yang berseri-seri.

7. Mengawal Paras Gula Dalam Darah

Ia bertindak sbagai spark plug dalam penghasilan tenaga dan akan berterusan dan kekal lama, maka ia dapat menukarkan gula dengan lebih cekap supaya ia dijadikan tenaga. Insulin dapat bekerja dengan lebih peka dengan membenarkan gula masuk ke dalam sel secara terkawal.

8. Membantu Menurunkan Berat Badan Berlebihan

Proses membakar lemak dan gula lebih cekap dan ditukarkan kepada tenaga badan, ia sangat memberi kesan kepada pengurangan lemak di dalam badan. Sekiranya anda mengawal kadar pengambilan gula anda, badan akan hanya membakar lemak sahaja untuk hasilkan tenaga. Jadi, proses kurus itu menjadi lebih mudah dan lancar.

9. Meningkatkan Stamina Ketika Bersenam

Dengan CoqTrol Plus anda akan dapat tenaga yang segera dan kekal lama. Jadi, anda dapat meningkatkan stamina ketika bersenam dan pada masa yang sama pernafasan sangat baik ketika bersenam, kurang semput.

Testimoni CoQTrol Shaklee

Saya Nabilah Arshad/ No ID 1194529

Saya pengguna Shaklee lebih 13 tahun dan Shaklee Leader yang 

membantu orang menjana pendapatan dengan Shaklee

Penaja Blog Mega Shaklee

Menaja Lebih Dari RM30K Hadiah Untuk Penulis Blog.

Master Norita Idris dan Master Naquib


Baca juga artikel yang lain :