Set Hello New You : Kurus dan Elak Crash Diet

Ditulis oleh Belle Arshad, Jumaat 12 May 2023.

Sebelum nak cerita pasal kurus ni. Haaa jom kita fahamkan dulu apa benda Crash Diet ?

Crash Diet ? Apooooo

Crash Diet ni adalah diet mendadak yang ekstrim.

Diet mendadak dengan pengambilan kalori kurang dari 1000 kalori.

Whatsapp saya di siniFollow IG sayaFacebook saya di siniJom join shaklee member

Sebelum lakukan diet ni, anda mungkin mengambil 3000 kalori sehari tapi tiba-tiba lepas kawan lama tegur "Eh Nab, kau makin berisi aku tengok..." Ah sudah, anda pun start diet esoknya dengan mengambil 1000 kalori dengan niat minggu depan dapat jadi Miss Universe Malaysia.

Diet mendadak yang macam ni sangatlah bahaya. Banyak kesan buruknya. Saya list kan kat bawah ni, baca ya.

1. Sistem Imunisasi Semakin Merosot

Anda akan kerap jatuh sakit dari biasa. Bila dah buat diet mendadak, kalori semakin berkurang makna kata anda potong segala nutrisi dalam makanan. Jika potong pengambilan lemak dalam diet ni, penyerapan vitamin A, D, E dan K pun akan bermasalah. Lalu nutrisi-nutrisi penting pun berkurangan dan membuatkan pertahanan tubuh badan semakin lemah untuk melawan virus dan parasit.

2. Kehilangan Otot Badan

Di masa lemak dalam badan berkurangan, anda tak akan perasan kehilangan otot badan. Yelah, mana taknya kesan exercise dan workout akan membuatkan otot anda tercedera. Padahal untuk turun berat badan ni anda sangat perlukan metabolisme yang tinggi. Kadar metabolisme yang tinggi hanya akan dicapai bila anda berjaya bina otot dan kekalkan otot badan. 

3. Badan Menghasilkan Ketone

Bila anda kurang mengambil karbohidrat, ia memaksa badan pecahkan asid lemak ke ketone. Ketone yang tinggi ni sebabkan masalah hati, buah pinggang, nafas berbau busuk.

4. Masalah Kesihatan Usus

Bila bab kesihatan usus dan pembuangan ni memang boleh buat murung. Sembelit! Tahi keras! Ni lah akibatnya bila amalkan crash diet anda akan mengalami masalah sukar untuk membuang. Benarlah banyak penyakit bermula dari perut.

5. Kurang Tenaga

Tak cukup keperluan nutrisi penting dalam sehari, ia membuatkan anda penat dan tidak bertenaga. Habis semua aktiviti harian anda akan terganggu. 

6. Diet Mendadak Tidak Kekal

Jadi hangat-hangat tahi ayam jelah bila lakukan diet mendadak ni. Ramai yang bersemangat pada 2 bulan pertama berjaya menurunkan berat 5 kg dengan ambil kurang dari 1000 kalori sehari. Jadi bila dah penat untuk kekalkan kurang dari 1000 kalori, mereka beralih arah pada pemakanan sebelum ni yang tak sihat. Dan akhirnya naik berat berkilo kilo, lebih dari berat yang telah dihilangkan. Ah sudah penatnya diet yang begini.

Set Hello New You

Bukan Ubat Kurus Tapi Set Lengkapkan Nutrisi

Bila cakap vitamin dan supplement dapat support turunkan berat badan, mesti mereka akan ingat "Ah, ubat kurus la tu" "Patutlah boleh kurus cepat, guna ubat kurus laa tu"....

Buat mereka yang tak faham, Shaklee vitamins ini bukan ubat kurus tapi SET KURUS, adalah makanan tambahan yang mengandungi pelbagai nutrisi yang bersesuaian dengan keperluan badan seseorang. Ia dari bahan yang selamat, beyond organic dan sangat berkesan. Bukan kaleng kaleng pembuatan dari kilang semata-mata tapi dari kepakaran saintis hebat dan mengambil kira langkah keselamatan.

 Boleh baca di sini ada landmark study dan ia produk hebat.

Masih kena jaga portion makanan dan amalkan gaya hidup sihat. Dan tak dilupa juga pilih makanan yang dari pelbagai sumber haruslah bernutrisi untuk anda berjaya kurus dan kekalkan kurus tu bertahun-tahun. 

Amalkan pemakanan sihat ni, tak semestinya anda perlu stim, masak singgang makanan tu je. Banyak makanan anda boleh makan dalam fasa nak kurus, fasa nak Insulin Resistant ni. Yang penting ia berkhasiat seperti nasi lemak, kuah lemak, sup daging, sate dan sebagainya.

Nak tahu tips lagi dan join group sihat, Jom hubungi Belle : 010-5671157 . Dapatkan Set Hello New You yang diperkenalkan oleh Shaklee untuk anda kurus dan dapat kekalkan kesihatan di tahap optima, bebas penyakit kolesterol, jantung, diabetes dan sebagainya.

Set Hello New You

Herblax

Cinch Shake : Cafe Latte & Vanilla

Lecithin

Omega Guard

Vita Lea

Vitalea since 1915 sehingga 2023 masih kekal dalam pasaran dan di hati peminatnya :)

Alfalfa

DTX

Vivix

Nak tahu macam mana caranya saya berjaya lose weight 20 kg selepas bersalin untuk kedua-dua pregnancy saya tak? Dan kekal berat 48 kg :) Baca di sini

Sekarang saya dalam journey turunkan berat badan selepas bersalin anak ketiga pula. Sebelum bersalin 70 kg. Fuh naik 22 kg disebabkan hormon mengandung. Selepas melahirkan berat 66 kg, dapat turun cuma 4 kg. Sekarang hari ke 12 berpantang saya berjaya turun sehingga 61 kg. Not bad kan. Dengan Set Hello New You, yang mustahil semuanya mudah ada cara dan ada sinar untuk kembali kurus.

Yasssss lagi 13 kg untuk saya turunkan supaya jadi berat asal 48 kg ! Lebih confident dengan berat asal, dan baju-baju semua boleh pakai semula. Jom masukkan set hello new you dalam rutin.

Bila perlukan kudap-kudapan lapar menyusukan anak, saya lengkapkan protein saya dengan pelbagaikan menu seperti pancake ESP :) Promo ESP dan Vitamin C dan tips pemakanan sihat kulit cantik ada dekat sini.

Dengan set hello new you semuanya jadi mudah. Micronutrients dan macronutrients dapat dilengkapkan dan matlamat kurus dan bebas penyakit dapat dicapai. 

Whatsapp saya di siniFollow IG sayaFacebook saya di siniJom join shaklee member

Testimoni Kurus Dan Sihat

Real People, Real Result

SID 1194529. Nabilah Arshad

Pengguna Shaklee lebih 13 tahun. Family pengguna Shaklee since 2003.

Bantu ramai jana side income dan sihat dengan Shaklee.

Hadza min fadli rabbi. Ini lah limpah kurniaan Tuhanku Allah.


#nextlevelblogging

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#blogmegashaklee

#sethellonewyou

Baca hot artikel yang lain juga :

Penaja Blog Mega Shaklee